mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 1 januari 2021

2020 är till ända


men vad är det där ljusblå??
undrar hur länge det varar??
det försvann fort och blev grått igen
som det har varit i så många dagar nu
men här var det lite blått i alla fall


ett litet paket på dörren med önskan om gott nytt år
misstänkte våning 3


min Pappas paradrätt
jag värmde dock på spisen 
han fixade det i micron 

FUNDERINGAR ÖVER ÅRET 
som gått



hela landet lamslås av ett virus från Kina


i Maj fick jag mina ögon fixade
trotts den hotande coronan


tänk att redan ½ timme efter operationen
ser jag bättre helt otroligt



tur att det finns bibliotek
och men kan låna på nätet 
och behöver inte gå in på bibblan


men Mötesplatsen stänger
och så småningom även biblioteket


Kerstin och jag träffades inne på 
Skiljebo centrum 
Vi fick tillåtelse att sitta på Pizzerian 
innan dom öppnade kl 11
här kunde vi hålla avstånd
MEN så blev det strängare restriktioner
så då fick vi avstå helt från våra träffar


med sorg i hjärtat får vi stänga soppköket
Men som tur är kan Citykyrkan öppna
dom är unga och har bättre förutsättningar
Lennart och Jag kliver tillbaka
vist vi kan koka soppa någon gång
men vi tänker inte ta upp det på den nivån 
vi jobbat  hittills
MEN vi får se när Coronan lägger sej
hur det blir VEM som tar upp "sleven"


den här Advent fick vi INTE åka till vårt älskade
Yttervik


Jag fick  ta hand om ett helt rum med garn
som jag sorterade och lämnade ut till
kyrkans olika syföreningar här i stan
till några invandrarkvinnor i Riddarhyttan
och hjälpsändning till Syrien
det var ett stort jobb
men ett jobb som jag vet ger glädje


och i December var det dax att 
fixa tänderna som är slitna
och spruckna och helt slut


lite jobbigt och flera timmar i tandläkarstolen


men jag är så nöjd med resultatet 




och jag har stickat och virkat massor
så året har inte bara varit 💩


❤😢❤😷❤😢❤

nu tar vi nya tag 2021


ja ja nu är det nyårsafton 
och jag ska fixa lite mat till kvällen
lök, kantareller och bacon
stekta var för sej 


och så fläskfilé som bryns i baconfettet
lägger över filebitarna i en form
lägger över lök-svamp-baconfräs 
häller på grädde och in i ugnen 


och vad detta ska bli behöver jag nog inte säga


en fruktsallad är ju aldrig fel


ja men då var det nästan klart
allt utom fruktsalladen ska in i  ugnen



då sitter vi här och väntar på att maten ska bli klar


en vårrulle til förrätt


och så fläskfilén o hasselbackspotatis


efter nån timme blev det
fruktsallad och hemgjorda glassen


och så blev det bubbel
 


GOTT NYTT ÅR 
(bild från nätet)

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Mycket bra har ju också hänt,känns bra att bli påmind om det👍Kram