mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 januari 2021

TVÅ bra saker och en dålig




Linus ringer glad som en lärka
han har fått presentkort o klistermren
från Amir 

och jag är fick oxå glada besked
redan på fredag får jag komma till
hörselenheten
och kolla apparaterna
o öronen


Lennart var ner till hamnen och kollar 
Raddes båt som sjunkit
märkligt hur tusan kan en båt bara sjunka
ja det återstår att se
SORGLIGT är det


nu ska den bärgas
men det var vist inte de lättaste
den står fast i lerbotten


jag tar hand om sparrisarna från 
billiga lådan

kokar ris


och fixar kyckling med ädelost o bacon 


troll på gång


det var så mycket sallad i lådan
och jag hade sallad hemma oxå 
så i dag fick det blir 
salladssoppa


med chili o korv


kan nog bli nått

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att du får bra hjälp med hörgrejerna.Jag borde använda mina mer en vad jag gör men får genast problem med svamp i örat.Använder dom när jag träffar barn och annat folk.Vissa människor hör jag alldeles utmärkt men en del hör jag inte alls och nu med munskydden så är det text-tv som gäller.Annars är jag nöjd med mina apparater,det bästa är att dom är utan batteri för batterier är busdyra,mina laddas i sin lilla box/kram