mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 10 januari 2021

en kort lång promenad

trodde i min enfald att i dag 
dag 3 skulle de kännas bättre
Men de är VÄRRE


men som tur är skiner solen




paradis för fåglarna
såg en gäng sidensvansar 
fick dock inte fatt på dom med mobilen


river i väntan på beslut
ja ja få se hur länge de dröjer
innan dom vet vad och hur som ska bygga




inte bara ljuset i tunneln
älskling i tunneln
och längst där borta 
vårat hus


hum vad har hänt här då??


jo en snögubbe föddes


det går inte fort när man har ont i ryggen
men det går
kort promenad som känns lång

tur jag har Carl Oscar det var halt på sina ställen




liten lunch


inte tusan kan jag slänga ut granen
när den börjar sätta skott


hade tortilla bröd kvar
Lennart fixade potatismos
och jag gjorde varmkorv av falukorven
(delade den på längden och stekte)
så fick det bli "tunnbrödsrulle"


nu har jag stickat upp allt passande garn
det blev 6 mössor till soppköket
och en mössa till Lennart 

 

Inga kommentarer: