mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 januari 2021

en Nyårsdag helt i sin ordning



årets första lilla dag


var en otroligt grå historia


sov länge så när det var dax för lunch
hade vi ju nyss ätit frukost
så det fick bli
fruktsallad kvar sen i går
gick bra de också
fast utan glass den här gången
jo då det finns mer glass
men vi hoppade det 



vad vore en nyårsdag utan
skidor på TV


det här en en bra TV stickning
men kan liksom sticka på bara
behöver inte tänka så mycket på vad man gör


men så kommer detta
maska av och sticka samman på samma gång


blir snyggt i alla fall
tycker jag


så blev det då dax att äta riktig mat
ja ja du ser ju vad de blev
rester från i går
nu med ris i stället för potatis
mat är gott helt klart

Vist jag vet man SKA äta pizza i dag
men se de gjorde inte vi 
och vi hade inte ont i huvudet heller 

🤣😘😷



så var ännu en mössa klar
skall levereras till Soppköket den 17 jan
få se hur många det hinner bli


gör så gott jag kan

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ingen pizza och ingen huvudvärk här heller och det blev en god fläskkarre med potatis och lite persiljesmör samt en sallad,mycket gott👍En sur blick på dammsugaren,stängde dörren till städskåpet och tittade på skidor i stället och sedan var det mörkt.Smulor och damm syns inte i skenet av stearinljus,väldigt fiffigt👍Hamnade av en tillfällighet vid teven och såg en underbar dokumentär om Lars Berghagen,viljen visskatt,saknar verkligen möjligheten till livemusik.Programmet var varmt och vänligt och jag blev varm om hjärtat👍Kram