mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 januari 2021

Guldlock och dom tre små björnarna ...och en begravningsbyrå till


tjugondag Knut och julen ska ut
eller NEJ inte i år
för det första knoppar granen sej
och för det andra har jag ont i ryggen
så det får bero några dagar till


ett barnbarn ska på begravning
då är det bra att farfar har 
en slips att låna


fixade en stor gryta kålröra
äter med lingonsylt i dag
lägger i frysen och gör piroger
av resten den dag 
  ryggen vill


blir lite TRÖTT
på ryggen men det är ju som det är
stå och ligga ja vist


nästa bok 


lite plockmat med Makrill som bas


Pappa Björn
i sagen om Guldlock





och minsta lilla Björn börjar ta form



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Väldigt vad ryggen är envis😢Det är ju inte kul att behöva stoppa i sig massa smärtis för då blir ju magen förbaskad,ond cirkel det där.Om du hade bott där jag bor så hade jag sagt åt dig att vara inne,har just promenerat vovve och det blev att pulsa i snön och nu är jag jättetrött i ben och rygg..och ute snöar det!Kram