mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 januari 2021

morgon lyx

 


så gulliga små broderier i vår stad


hoppas det kan vända någon 
som inte har tänkt sej bli stucken


klockan är inte 9 än 
staden sover




men "vårat" bageri är öppet



frukost på stan är inte dumt
lite LYX i vardagen


dom brer mackan när man beställer
och det är redigt med pålägg
Rekommenderar APRIL på Vasagatan

på dörren står 
"EN" person i kön
ni andra väntar utanför
och i fikadelen finns 5 bord 
med två sittplatser vid varje

och dom säger till om du går in för tidigt
en man fick gå ut TVÅ gånger för han inte
ville fatta ... 1 person i kön inne
*fniss fniss*


när vi kom hem började Lennart fixa med köket


och jag virka på Rödluvan

var är min spis
ja ja jag väntar....


jag går och lägger mej så länge
och lyssnar på nån bok


har lyssnat på den här
MEN NEJ
blir trött på damen som ska mörda alla


lånar den här i stället
här tar dom i alla fall hand om liken


blev sen lunch nästan middag
men vad gjorde det
kökstaket och alla väggar 
utom en är målade
den bakom soffan den ska bli grå


hit ska jag den 10 feb och fixa foten
helsida i Västerås tidning


när fantasin o orken är borta
är gröt en räddning
Grynblandning med mandel o nötter


så blev Rödluvan och Vargen
klara


han fick lite tänder
och jag blev nöjd


Lördagar är det kunskapskanalen en stund
och i kväll fick vi se dessa
underbara fåglar
VILKEN FRISSYR 
säger jag bara
Blå Kronduva





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Dom fåglarna var enormt vackra.Kanon med "nytt" kök och den lilla operationskliniken är ju toppen,håller tummarna att foten blir ok✊️🍀🤗