mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 januari 2021

en dosa ETTANS


dagens väder är inget väder för mej
strax under nollan och snöar
då hjälper inte mina el-vantar ens
så i dag blir jag inne


Ryggen värker och då är det bra med mat 
som lagar sej själv



har inget handarbete
tar fram detta ärvda UFO
har bytt stickor 
damen som stickade förut använde strumpstickor
jag gillar kabel bättre 


ser nu att hon missat i mönstret
MEN det struntar jag i får vara så
undrar när hon stickade
garnet var i alla fall en hitt på 70 talet


mera självlagande mat
låda från frysen


blev en liten rand där jag började
men tror nästan den försvinner 
om jag blöter tröjan och sträcker ut den


sista dagen på jullovet
och snön kom 


Morfar Elis snusade 
skulle vara lössnus
köpte det blåa paketet


och Farfar Elof hade kiosk
men hål i golvet
där snuset förvarades
rätt temperatur o fuktighet


och i kväll började årets FARMEN





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tittar också på Farmen,lättroad😂Matlådor i frysen är underbart när man inte är helt ok men jag hoppas innerligt att din rygg snart blir bättre✊️Här är det vitt och fint men det ska tydligen bli regn under eftermiddagen,just sånt väder som varken knopp eller kropp gillar men jag har valp och då är det bara att ge sig ut,frisk eller sjuk gör ingen skillnad...tur att jag älskar den lilla besten❤️Kram