mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 januari 2021

jag säger de inte högt....😯


när tandborsten och tandkrämstuben
passar ihop
och dessutom är lila
fniss fniss


en billig julskinka får bli
stommen i en lapskojs 
till söndagens soppkök
på citykyrkan som nu tagit över
då inte vi kan ha öppet



hoppas det blir bra
tänkte oxå dryga ut lapskojsen med
lite morötter tror de kan blir bra


men här hemma blir det potatisbullar till lunch


fick för mej att jag behövde lite garn
så vi tog en sväng till Bäckby
och Favoritgarn
hon hade små nystan 25g


perfekta till sagovirkningen


mer mat 
den här gången
isterband o stuvad potatis
och en veckosallad


det har varit kallt i dag
-15° på morgonen 
burr


kvällens TV
Go kväll med Heidi
(som är tremänning med våran Hannah
om jag inte tar helt fel 
och de kan jag göra
för i Storuman är alla släkt
på ett eller annat sätt
nästan)


så var det på spåret
roligt som vanligt


och det nya
 programmet med Carina Bergfeldt
som var riktigt trevligt
alla gäster var trevliga och sansade
stadsministern Göran och hans  hurstru Ulla
Benjamin Ingrosso o Henrik Harlaut 
kommer att titta nästa fredag oxå 
 

ska bli en Guldlock
är tanken


tulpanens dag 
Johannes Rudbeckiur 
(som finns i mitt släktträd)
planterade den första tulpanen i sverige
1655 i Uppsala

ryggen känns bättre

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Viskar försiktigt,hurra för ryggen❤️