mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 januari 2021

våghalsig promenad



behövde fylla på förrådet 
knappade på datorn och 30 min senare
var det klart att hämta


kan säga att de var halt o knaggligt
rätt farligt utan rullator eller stavar
(vi hade det)
och på centrum tog dom ner granen 


smidigt bara gå till kassan och hämta
inget letande och väntande



hade tänkt gå en längre sväng
men det var för halt och knöligt
vi satt en stund inne på centrum och tittade på folk
därav tiden


två prinskorvar lite stekt potatis två ägg
ja så blev det en bondomelett till lunch


när jag vaknade efter tuppluren
REGNADE det
och sen fram på kvällen var det -° igen
de här blir inte kul


nappade på ett erbjudande
dom sökte nagelmodeller
till elever som utbildarna sej
ja varför inte 
jag har ju aldrig fixat naglarna
(nu ljuder jag gjort det både i Thailand o Turkiet)
men jag menar på riktigt

man fick skicka in en bild på sina naglar 
och jag fick vara med


stuvad spenat i går
spenatsoppa i dag


glömde ta kort på sillmackan
Blev så BRA


tre små grisar klara


och en varg på G


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Visst är det fantastiskt med dessa e-tjänster👍Har plaskat omkring med hunden,massor av is under vattnet,tack och lov så funkar mina icebugs 🙏En kram på kramdagen🤗