mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 januari 2021

Lätt som en Plätt...


i dag ska granen ut ...
så jag räddar grankotten


filiokus Fredrik
jobbar på vårat bibliotek
och han fick hjälpa mej 
att hitta en bok som jag hade beställt
men jag fattade inte hur jag letade
Lätt som en Plätt 
när man kan
och smidigt


HA HA det blev fel bok
men va tusan gör det
vi bör om och gör rätt
hade lånat den här 
på CD
ja ja de går fler tåg
man får se upp var man klickar
när man beställer över nätet
fniss fniss



nu ska pyntet bort


fiffigt med julgransljus utan slinga
men då blir det batterier över istället



Lennart agerar skogshuggare


inte mycket barr 
vist är det tråkigt att kasta ut granen
när den inte barrar 


men de känns ändå skönt att få undan den


 två papperskassar
och granen var ett minne blott


bonusmat 
låda från frysen


och titta här 
lycka på posten
min garnleverantör
är bara bäst


så var det grankotten som ska in i sillinläggningen
tillsammans med lagerblad, Citrornblad
lime, rödlök, enbär, lingon
och en skvätt gin 


så där ja 
i morgon får vi smaka


så kom Anton med fläkten o överskåpet
Han hjälpte mej med ljudet på 
högtalaren oxå
Tänk va bra det är med barnbarn


en klassiker


Popcornets dag är i dag 
klart vi ska ha popcorn


nu hoppas vi att armarna
växer ut i morgon 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är fantastisk,tror att du kan koka soppa på en spik😘Beställa på nätet kan bli knasigt ibland,beställde sex meter muddväv och fick sex meter kantband😂Fick gå på skyll dig själv kontot🙈Ha en god dag❤️