mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 30 augusti 2021

ännu en dag med strålande ☀

 


söndag morgon i AndersGeorgs
tyst o lugnt
Hedda har fått mat och sover igen
Lennart har inte vaknat


och ute lättar dimman




Hedda har fångat en domherre
nu sover hon med den
(ingen fara fågeln är virkad)


paketerar lite svamp
12 påsar blev det 
ca 200g i varje


dagens lunch 
paj med älgfärs/kantareller/västerbottenost
undrar vad den kostat på krogen??


så är det dax för mej och Haglöf
att vila middag


i dag fick Hedda sova inne
för just nu är det hundar
i huset bredvid
så jag kan inte lita på henne
och får hon ett "hundspel" 
när jag sover så rymmer hon väll


Lennart tog en tur till 
Avanäset
en av många fina badplatser i Tärnaby







när jag vaknade flyttade jag mej
och Hedda fick komma ut
när jag reste mej för att fixa fika
var hon snabbt på plats i sovsäcken



lite gotta de är ju söndag



den här är TOPPEN


Sjögren slog till
blev så trött att jag inte orkade äta
fick lov att lägga mej och sova
sen gick det att peta i sej maten
ja se Sjögren är en lurig typ


i kväll flyger dotter o måg till sitt älskade Malta
och tittar på en ny lägenhet


och vi gamlingar sitter här 
stickar strumpor
och löser korsord
Lennart röker dock inte cigarr






1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härliga bilder på djur och natur 👍❤️