mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 11 augusti 2021

Naturen bjuder


nu lägger jag in dom sista gurkorna
picka picka med gaffeln


och så ner i spadet
under alla blad o dillen
dom två gurkorna du ser
är kvar sen förra omgången
nu ligger dom nya under 
och gottar till sej


ut på en morgonrunda
hittade den här olåsta cykeln
ser ju lite märkligt ut 
kan jag tycka
någon som bara ställt den där
den är nog stulen skulle jag tro


vi gick till den där lekparken med svarta vinbär
jag plockade några
det finns massor 
MEN min rygg vill inte plocka bär
så det vara att gå hem


hittade lite svamp i gräsmattan oxå
Hedda fick det lite trångt
svamp o burken med vinbär
men hon klagade inte i alla fall





titta vilken fin skörd det blev


Lennart har varit och tagit bort några fläckar på ryggen
han var till VC för några veckor sen
där fotade dom fläckarna och skickade en remiss
och så ringde dom på måndagen och frågade
kan du komma i morgon tisdag kl 11
och så blev det
nu är fläckarna lämnade till provtagning
så får vi se vad dom säger
ja inte fläckarna då 
utan provsvaret


kräftsoppan blev basen i en fiskbullsgryta i dag
men nu är "kräftorna" slut


lite vila för Hedda och mej


så var det dax att ta vara på vinbären


smaskig sylt


vi vet att det inte är torsdag


men har vi nykokt sylt så har vi


kollade inte katthögen
räknade till åtta


så jag gör två till




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blir så glad,riktigt känner hur bra ni har det med Heddakatten,snart får ni åka norrut,ska bli spännande att följa👍🤗