mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 13 augusti 2021

Prinsessan fyller 3 år


liten kisse fyller
TRE ÅR
Hurra för våran HEDDA


en vattenflaska i present


kan vara bra att ha nu när vi ska ut och fara


jag ska byta skosnöre


är lite lat så såna "gummisnoddar"
fick det bli
då behöver man inte bocka sej och knyta





en tur till denna firma
för att hämta 
två dukar


så fina dom blev
bästa linneduken från Klässbol 
tror jag ska sälja den ena 
men det får bli närmare jul


dagens lunch





ska vi sova middag nu matte


en liten promenad på eftermiddagen
ute vid Gränsta koloniområde


slånbär fanns det gott om





men jag kan säga att det var inget 
var ett bra promenadställe
det var så höga häckar
så man såg ju inte dom fina
trädgårdarna
vilket var de vi ville titta på




hem och fixa lite middag
eller värma lite
för det blev kotletterna som vi fixade kart i går
bara att koka potatis


inte bara människor tycker om
fläskkotletter 



Lennart tog en liten cykelrunda på kvällskvisten
vet inte riktigt hur staden tänkte här på Bjurhovda
efter bränder och vandalisering
tog dom bort hela centrum
och nu är det bara en "grop"
Dom ska vist TÄNKA
och så fick det se ut så här under tiden


en gång ett fungerade centrum
matbutik, konditori, pizzeria, tobaksaffär
 frisör både dam o herr, blomsteraffär
gym, ungdomsgård
och en vapenbutik 


ja ja det kom upp en skylt till staden skogar i alla fall


men nog ser de märkligt ut


det här är oxå på Bjurhovda dock inte i centrum
i det här huset skulle folk ha flyttat in i 1 aug
men i våras brann det
inte en anlagd brann utan det hände nått på bygget
så det var bara att riva och börja om 
vet inte när folk får flytta in igen



många rönnbär är det


boken jag lyssnar på just nu
lite småmysig








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ska vi tro på bondepraktikan så blir det nog en kall vinter😬Hedda blev firad på bästa sätt😻kram