mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 augusti 2021

jag är så glad


det tog en vecka men nu fattar
Hedda galoppen med klösbrädan


hit kan hon tänka sej...
ligga på bron o spana


Lennart har varit in till Byn
och träffat Lars-Jonas
som har levererat en kniv

så himla snygg
jag är så nöjd
kommer att 
bli toppen


stuvade makaroner o älgbullar


då far byggkupan från granntomten 


byter förstubron mot altanen på eftermiddagen
när solen gått runt huset


matte är inte enbent 
men hon får inte rum med båda benen
när JAG ska ligga på pallen oxå


ni vet dom där pinnarna som står vid vägkanten 
på VINTERN 
nu är dom där......

fixat och klart nu väntar vi på snön


men titta här då
den lilla kulturbussen Julla Májja
den som ersätter den 
gamla samiska bokbussen
som norska sametinget drog in


så himla trevligt


och BRA


Britta-Karin har gjort så fina
nackkuddar 
helt otroligt vackra
i form av trolltrumma tror jag bestämt


och gofika bjöd dom på 
HURRA för kulturbussen
den behövs

♥♥♥♥♥

jo de är sant 
klicka så fattar du


det plingade i mobilen
Mormor kan du sticka LÅNGA raggisar
i tjockt garn ... gärna i ett beiget  garn
och på "konsum" hade dom 
vilken tur
men jag måste sticka klart Tobbes strumpa först
men nu har jag i alla fall garn
fick även en förfrågan i dag om att sticka 
en ylletröja så se vart det bär
har inte riktigt svarat än
om än med ett ½ ja


uppstekt palt till middag
snacka om 
PALTKOMA


några godisar i en tom toarulle
de kan förnöja en katt



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Egentligen gör katter och hundar likadan,några godisar i en toarelle,nägra godisar i gräsmatta,em bit gömd någon annanstans,sök och finn och roa dig under tiden,dom är kul våra djurLåter som att du är väldigt tillfresa i suga .Gillar!🤗

Marie sa...

Det är så roligt att titta in i din vardag med gubbe katt, god mat o aktiviteter!