mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 1 augusti 2021

Munnen o magen tyckte inte lika


efter frukost på balkongen
blev det åter en tur till Erikslund
först Stadsmissionen
och lämna lite grejer


sen till City Gross för att köpa 
mjölk o fil...
kan säga att det blev lite annat oxå
många röda skyltar
fick ihop 110:- i rabatt


på vägen hem blev det en tur in till återbruket
och slänga kartongen som Heddas fåtölj låg i


dagens lunch blev kebabpizzan
eller Lennart åt den
för min mage vill INTE ha 
inte alls
Men den var god Munnen tyckte om den
jag fick lägga mej och vila i stället


det var uppehållsväder
när det var dax för eftermiddagsfika


så vi tog det ute på gården





Hedda VÄGRAR lämna korgen



tar jag upp henne i knätt 
hoppar hon snabbt tillbaka 
ja ja 
hon får väll sitta där då


pannbiff 
(dom stod inte heller på listan 30% rabatt)...
och stuvade morötter 
de ville magen ha


hon ligger allt i sin fåtölj ibland



nu är det bra 4 ben kvar 
och brodera nos o ögon
Vad den ska heta vet jag inte än



 

Inga kommentarer: