mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 26 augusti 2021

här kastar vi inget i onödan


morgon mellan fjällen
regn o dis 
får se hur dagen blir
ser inte lovande ut på rapporten
men vist en dag kommer solen tillbaka

den här texten lärde jag mej på Sjöviks folkhögskola
1989-1990
jag läste teologi, bibelkunskap, kyrkohistoria
och en hel del annat i den stilen
men umgicks mest med dom som gick
friluftsledarlinjen
så jag fick mej en slev av den undervisningen oxå
ja ja de var tider det 


i dag fick jag ta bort plåstren på Lennarts rygg
han har ju tagit bort två "fula" märken
men inget var av den farliga typen
nu är bara de sista läkningen kvar
och de ser ju bra ut


blåser och regnar ute
så familjen sitter här 
alla tre nära nära





alltså alltså
den är korven hade bäst före för ett år sen
hittade den i frysen
Vi har ju inte varit här på ett helt år
luktade smakade
intet fel på den


blev gott 
Korv i ugn är ju så gott
ja nästan all mat är så god
fniss fniss


Blåser o småregnar
inte så kul
Hedda o Lennart löser korsord 
och jag stickar strumpor


känner för att baka
har inte bakat sen i juni
tar fram så alla ingredienser 
får samma temperatur





medans grejerna står på bänken och värmer sej
tar vi en tur runt huset
MEN FY
blött i gräset och de BLÅSER


Hedda ville in fort
Lennart stannar ute och plockar lite hallon



runt 15 kommer posten


så där jag
nu kan vi borsta tänderna
och ta ett piller mot värk


blåbärssylt + färska hallon
i rulltårtan


mera mat som fanns i frysen
inget fel på den heller
en starka korven av kycklingtyp 
stuvade grönsaker 


blev ju bra den där
men så trött/ont i ryggen 
bara av att vispa o röra kaksmeten
BLIR SÅ LESS
vill ju kunna
men det är vist inte tid än


vore Tobbe enbent var jag klar nu


kvällsmacka 
tunnbröd med makrill lite majo o sallad


 regnmolnen har flytt
hoppas på en fin dag i morgon



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken härlig rulltårta,jag väntar bara på bakningslust✊️Ha en fin dag i solen🌞🤗