mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 28 augusti 2021

både ditten och datten mest katten



Hedda missade vakthunden i morse
och lika bra var ju det


ja men nu ska de fixas en kalvdans

3 ägg
7 dl mjölk
2½ dl torrmjölk
en "pjutt" kanel
och två "pjuttar" socker


vispa samman allt och häll i smörad form


grädda i vattenbad i 150° 1½ - 2 timmar
den är tog 1½ timme
fick lägga på papper sista halvtimmen


Lennart for upp till Tony med en 
platta gott o blandat som tack 
Robert o Tony RÄDDADE oss från katastrof
hade ju mat kvar i kylskåpet när vi lämnade stugan
skulle ju komma tillbaka om 1 månad
nu blev det 11 månader
och maten hade ruttnat möglat 
och luktade skunk
Men killarna städade ut och gjorde så fint
ALL TACK 
till 
Robban o Tony


hittade lite hjortron i frysen
passade ju perfekt


gudagott


Hedda och jag tar en sovstund ute
i friska luften




Lennart åker på äventyr



stritsvangshinder


och någon bevakningskoja


tänk allt finns de då här i byn


inte var dag man får 7 lommar på bild


hösten är här



eller i alla fall sommarhösten


tur vi inte åt upp allt till lunch



en rent otroligt skön dag på altanen


Lennart fixar till lite mat



Hedda leker med maten


några kulor i toarullen


och hon är sysselsatt en stund


i morgon lägger jag godiset i 
en hel toarulle
då blir det svårare att nå


i den här ½ rullen ramlar godiset ut
när hon rullar på rullen
nej svårare får det bli


i dag tog Hedda och jag en promenad runt tomten
hittade i alla fall dessa
en strävsoppsart
förmodligen tegelsopp
får bli soppa i morgon








1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kalvdans är ju oerhört gott och hjortron är en gåva från Gud"muttrar avundsjuk"Vackra Hedda leker som min hund😻