mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 9 augusti 2021

internationella kattdagen och lite till


Internationella kattdagen
och det är jag som bestämmer här 
om det är någon som undrar




dagen började på balkongen
med lite planering av dagens planer


en plan var fika på Landberga gård


vinbärskaka med vaniljsås


och Kaffe i lagom stor mugg


drog lite kallt
men jag är ju tant så de ingår


mycket gott fanns i butiken


och mjöl i alla dess sorter från egen kvarn



klart de finns katt på en gård på landet


en sväng förbi "stjänhallen" som den hette en gång på tiden
morötter, tomatpuré o grädde
de är till nästa grej i planeringen 


snabblunch


grej nummer två på att göra listan för dagen
SOPPA PÅ KRÄFTSKALEN 


medans buljongen kokar gör jag klar Svea


ja men då var det dax för kvällsmat


när man använder kräftorna två gånger

det är ju KATTDAGEN i dag
då får Hedda några räkor
som låg i soppan




så lite vila innan det är dax 
att ta en kvällspromenad


hittade fina svampar i gräsmattan på gården


dom här svarta vinbären står vi en lekpark
i föreningen bredvid våran förening
ingen plockar dom
så himla synd
jag är sugen men jag bor ju inte där


jag bor inte här heller
det är dörren in ???
helt överväxt hus
ser lite läskigt ut tycker jag
men jag misstänker att det inte är 
någon som bor där


när vi kom hem på våran gård 
möttes vi av haren



fin skörd 
blir gott i morgon med köttfärsbiffar


då har jag bytt virknål mot stickor
nu ska de bli vantar
jag använder grundmönstret till 
Jukkasjärvi skogssamebys vante
men jag ska göra med 
blåmesar på mönstret 
har jag tänkt


hej svejs från bästa kissen i värden













 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Finaste Hedda❤️Jag använder också skalen och brukar ha lite kräftost på tub,blir väldigt god soppa🤗