mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 augusti 2021

Farväl till en och välkommen till en annan


då har jag lämnat in min "döda" mobil
till killarna på 3
dom försöker ladda upp den
men den har jag suttit i laddaren hela natten
ja ja tröstar mej med kaffe så länge


den ÄR DÖD
killarna fick inte liv i den


så det fick bli en ny
Galaxy A12
det var den billigaste jag kunde hitta
och inte helt oäven
 klicka här så ser du mer samsung


så var vi till Favoritgarn och bytte nystan


Lennart är in på systemet
och jag leker med mobilen


visserligen är det fortfarande en Samsung
men inte tusan är det lika
och så ska ju allt in som jag hade förut
och eftersom den gamla är död
är det inte bara att ladda över

Tur i oturen det är "bara" gårdagens bilder som är borta
jag säkerhetskopierar alltid varje dag
men jag hann inte i går


färsk majs 
så himla gott
med en smörklick och salt o peppar


fortsätter pilla på mobilen


medans Lennart fixar i köket



nötknäpparen till klorna



ja men skål då


då var de sista dropparna urdruckna


jag håller mej till vin o pärondricka


trodde jag skulle bli klar med Svea i dag
men det får bli i morgon
god natt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kul med en ny telefon men alltid lite pilligt innan man blir helt van.Så gott med kräftor,längtar efter det och det får nog bli till nästa helg,mums.Ha det gott och krama Hedda😻