mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 7 augusti 2021

död o sorg ... eller i alla fall arg o besviken

 


dagen började rätt bra
tog inte Hedda med idag utan jag gick till affären
den längst bort ... eller ja de är det ju inte
men den med gångavstånd hemmifrån
tog en fika på "malmen" 
som numera heter fereshteh konditori
kaffe o en lemon mazarin
så himla god och så snygg
du skulle bara sett den
spritsad ljusgrön mandelmassa 
runt kanten
och en stor klick lemoncurd i mitten
som en påskbakelse
åt halv tog den andra halvan med 
hem till Lennart


tog ett foto på mej när jag 
har en lönnäsa 
ja de är inte jag det ser du ju
men jag tog ett kort jag lovar


hem och fixade en räksallad
det var nämligen extrapris på stora fina räkor på hemköp
bild från nätet om du undrar

bild från nätet om du undrar
kräsna Hedda åt räkor i alla fall


efter fotbollen (damerna tog silver missade guldet)
så får vi till Bäckby och jag köpte ett nystan grått
men nu ser jag att de är så himla grant
får nog byta 


potatisbullar bacon o sallad
blev det i kväll



så skulle jag säkra dagens bilder
MOBILEN ÄR DÖD
eller spelar död 
jag vet inte
kommer i alla fall inte åt något
i den och det går inte heller 
att ringa till den 
eller ju det gör det 
mobilsvar svarar
men inte jag


Svea börjar ta form


lite arg 
mycket sur
en aning ledsen 
när jag tänker på vad de kostar
med en ny mobil
MEN lite mys på balkongen
gör gott i själen



2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Håller tummarna att dom kan väcka mobilen,ni behöver inte flera utgifter innan resan✊️✊️✊️Mobiler är dyra saker men man behöver dem ju,hoppas bilderna ligger kvar i molnet,det gör dom ju ,det vet jag men teknik är knepigt,lycka till ✊️✊️kram

Magnus Hammargren sa...

Fint skrivet av dig Måd!