mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 augusti 2021

göra sej till ...



Hedda gillar min näsa
först biter hon lite



sen slickar hon och gosar


oj va det är mycket rönnbär i år

pappa sa rönnen kan inte bära två bördor
men många säger tvärt om




Hedda och jag tog en promenad
och plockade lite vinbärsblad
till gurkorna


så nu har vi en hink stående 


lite korv stroganoff när Lennart kom hem


på kvällen tog Lennart en cykeltur
lite runt om i stan


full fart nere i hamnen med båtar som ska ut och in


jag gjorde kakor till Hedda
en burk tonfisk i olja
2 ägg 
2 dl majsmjöl


grädda i 180° 15 min


doftar rent av luktar tonfisk i hela köket
MEN HEDDA VILL INTE HA
så kan det vara att göra sej till
till ingen nytta

Men ryggen blev helt slut 
av att stå den lilla stunden
Blev att lägga sej innan nästa projekt


få se om det här blir bättre



en hederlig fruktkräm
till Lennart


med mjölk o bettat hårdbröd
kan säga att Lennart blev nöjd
han är inte så svårflörtad som Hedda


nästa katt
hon ska heta Svea

 

Inga kommentarer: