mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 augusti 2021

i dag gör vi olika saker ...


så var syskondjuret klart
till projektet
Hjärtekatten


och en ny på gång


makaronpudding till lunch


Hedda och jag tar en promenad


bäcken var läskig
för att inte tala om hunden Runa som vi mötte
Runa tyckte att Hedda var läskig
och skällde på av bara den
Hedda reste ragg o dräglade
men när Runa gått var Hedda glad igen


provar på lite frigång


men inte är det så kul matte
varför ska jag vara på marken


 när jag har en korg att vara i



Lennart var på invigningen av ett konstverk
vid Björnstenen inne i Tärnaby


Sara Ainok jojkade och tal hölls


sen var det även invigning på en 
Samisk konst o kulturhelg på Aejlies



50 hantverkare ställer ut 
jag ska kolla nån dag nästa vecka
inte så mycket folk hoppas jag
det är roligt jag känner många av utställarna
då blir det ju extra roligt


i dag hade internettuppkopplingen kommit
den jag glömde hemma
tur jag har grannar 


Lennart sa att han var lite knasig i magen
och då kom vi på att vi har ju ätit 
kantareller till alla måltider
en mycket svårsmält svamp

jag hittade ett paket fick i frysen
det var visserligen såna fiskbitar till soppa
men va gjorde det



hade lite kvar av den stark tomatsåsen 
(köpt på matsmart förra året)
blandade de med turkisk yoghurt
hällde massor av dill på fisken
och sen yoghurtröran
Blev riktigt gott
Hedda gillade såsen


i den här hinken lägger jag skräp
sånt som ska ut i sopsorteringen i garaget
nu hade jag lagt fiskpaketet där
jo de var intressant 
värre



men ska alltid vila på maten


det är kul att virka upp småsnuttar med garn
jag har ju ingen aning om hur slutresultatet blir
och i dag fick jag en beställning
på tunnar raggsockor st 43
Tur man har lite garn i gömmorna



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tycker Hedda är en cool katt och hjärtekatterna är bedårande😻