mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 augusti 2021

en stor sten föll från mitt hjärta

här går det undan...i morgon ringer min doktor
och vi ska diskutera medicinen för benskörhet
jag VÄGRAR äta den jag nu har


mot apotek o affär
men måste ju fota lite på vägen



i år är hortensian gigantisk


tänk att ha ett litet centrum så nära
perfekt skulle jag säga


Lennart fixar till lite grillkorv till lunch


vi har övergått till kycklingkorv
i alla dess former


HURRA HURRA O HURRA IGEN
sjukgymnasten gav klartecken
VI KAN ÅKA TILL STUGAN
en sten föll från mitt hjärta
jag var rädd att det inte skulle kunna bli av
 så fick en massa rörelser jag ska göra
små och få till en början med
för att senare öka på


så var det dax för dagens höjdpunkt
vi köpte med en blomma
eller de var tre
solrosor
jag vet att Björn älskar just den blomman


Björn o gänget bjöd på mingel
för oss som sponsrat stora scenen
på Västerås Officersmäss



Blått är tydligen färgen i år *fniss fniss*


lite bubbel

och info om scenbygget och framtiden




så blev det gotallrik i orangeriet och mingel 
med sponsorerna


vackrare ställe får man leta efter


när vi är på väg hem ringer
grannen och talar om att det varit 
inbrott i vårt källarförråd
en kofot och en japansksåg
är stulet... 
bra för Tjyvarna på sin fortsatta färd


köpte ögonvatten till Heddas  ögon
och i kväll provade jag
hon tyckte vist det var skönt
för hon protesterade inte ett dugg


och sen lyckades jag klippa en tass 
eller jag klippte klorna på en tass


ny katt på G


Varför är  himlen så röd borta i väster
varifrån får den sin glöd när den går ner

klicka här




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blir såå glad att ni äntligen får åka upp❤️Väntar med spänning på bilder av Hedda och stugan,undrar vad alla djuren kommer att gilla besök av kattfröken🤗