mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 31 augusti 2021

STOLT HUSSE o MATTE 😻


så där jag nu har jag fått upp matte
då kan jag lägga mej igen
♥♥♥


Hedda o Lennart kollar utflyktsmål


säger du det husse
får jag följa med dit??


Hedda är hemma och vi åker in till byn
för att proviantera
Limpa hos Janne
och så den sedvanliga kaffekoppen
Lennart frestade med en blåbärstårta
och jag tog ett surdegsbrön


köpte en för oss ny pölsa 
det är han Vilda Kocken
Erik Brännström som står för receptet
skulle bli gott till lunch
MEN
sista datum var
11 aug -21
jag är inte petig med datum
men de var lite väl långt bort
och betala fult pris
så den får konsum tillbaka


tur man har resurser 
det fick bli pytt i stället för pölsa


hur stolta är vi inte över vår HEDDA
nu 5 av 20 katter i hennes "gren"
kastrerad hona


inte nog med det 
Heddas enda unge Lolita
tog 2 plats  i sin klass


Ofelia, Lolitas dotter och Heddas barnbarn
kammade hem en 3:e plats i sin klass
VILKA KISSAR


hittade lite bogfläsk i frysen
nått som inte får ligga för länge
Lennart fixar en gryta
telefonen ringer
och det är ortopeden i Västerås
som ringer
angående min höftoperation
jag hade ställt en fråga på 1177
När blir det min tur?



nu är det VANSINNIGT långa köer i Västerås
minst ett år 
men på "Lövet" är det bara 5 mån
så nu finns jag i deras kö
låter ju hoppfullt


och Hedda fångar en domherre


en domherre som gömt en godis under vingen


ja då var maten är serverad


i kväll gjorde jag en ROBERT
ja vi säger så när vi ställer in i mikron och glömmer
Robert var vår vän som startade
Västerås soppkök en gång i tiden
han var en fena på att ställa sitt te i mikron
och sen blev det stående där


så var ett till syskondjur klart
bara 8 kvar innan avfärd
till Skåne och dom 
hjärtsjuka barnen 
på sjukhuset



 

Inga kommentarer: