mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 augusti 2021

när jag är helt fel ute...men de blir bra ändå

 

vår Hoya imperialis rauschii
den har en liten egenhet den aborterar knopparn
och den här gången har jag bara två blommor kvar 
på den stora blomklasen tror det var sju 
knoppar från början


har inte varit på Maxi Hälla sen 
feb- mars 2020
men i dag var vi där 
och det var sej inte likt


när vi kom hem var jag rätt trött i ryggen
och fick naturligtvis sällskap i sängen


Lennart fixade till lite lunch


på eftermiddagen gjordes en köttgryta



båda rätterna blir bra att ta fram när man inte orkar
fixa i köket


Hedda håller reda på mitt kuddstopp
till hjärtekatterna...


och så de där att vara fel ute...
förstår inte jag trodde det var den 12 augusti 
när det var den 11 aug
så vi  firade Heddas treårsdag 
en dag för tidigt
men vad gör det
smörgåstårtan var ju god 
även om det var fel datum


då Hedda inte ville gå ut sin korg
blev hon serverad räkorna på plats i korgen

vi människor satt på bänken ute på gården
och hade riktigt trevligt
med vänner och grannar
(Hedda gick inte ur korgen på hela tiden,
1½ timme)


riktigt smaskigt var det med räkor
hoppas hon inte får ont i magen bara


och jag virkar vidare på hjärtekatten

 

Inga kommentarer: