mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 22 december 2023

24%


Hedda jobbar i hemmakontoret


och på TV varnar dom för oväder
när "alla" ska ut på vägarna


och jag gör rent  vattenkokaren
24% ättika de är grejen de


dagens lunch köttfärs o potatislåda


sen iväg till ❤-punken
där de bjöds på glögg o pepparkakor 
till "pärlandet"


hade knappt tid att fika idag
vile få färdigt den första decimetern
hela tavla är ju 40x60 
så gör jag 1 dm i månaden
blir den klar till midsommar
MEN jag satsar på näta jul 


soppa på köttfärs, korv och de som fanns i 
rotfruktslådan och så en näve torkad svamp
toppad med yoghurt smaksatt med pepparrot 


lite mer pepparkaksdoft i köket


skinkmacka jo ja tackar
det fanns ju skivad skinka i jullådan från ICA


kvälles TV
först en dokumentär om en mamma som inte 
talat om att barnen hade andra fäder
och hur den ena dottern fick
sej en ny familj
när sanningen avslöjades
sen sista avsnittet om
Kampen om fjället 


så var halva sockan klar

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

God Jul🤶🏻