mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 december 2023

hål i huvudet


tog bussen ner på stan



måste ju få till en julmarknad i år i alla fall
och vi siktade in oss på den här 






och kan ju säga att hade inte 
Anders o hans fru Susanne varit där
kanske vi inte ens kommit på den är marknaden


dagens lunch en skinkmacka 
 SÅ GOD 
och inte alls dyrt
som det var förut på Museet 
NU kostar kaffe 23:- o macka 40:-





hemma på gården finns flera fina snögubbar


man blir glad av snögubbar 


vi  köpte fina muggar


muggar som Susanne målat


ibland får man presenter/julklappar som kanske 
inte är helt igenomtänkta
FNISS FNISS


nu ska våran trotjänare jobba


grädde o hjortron
yoghurt med pepparrot  o rökt hästkött o purjolök


Sigge börjar bli klar
bara ögon o nos kvar
och sy fast ett hjärta


de går inte att anmäla förlusten av körkort


men till polisen gick det bara
och så har jag bestämt att jag struntar
i körkortet jag ska ju i alla fall inte köra bil
så jag satsar på ett ID istället


fixat Sigges doppresent
höll helt på att glömma det
förstår inte hur min hjärna är
den har liksom stora
HÅL 


på TV var det Nobelfest
OJ vilken god mat dom serverade
och jag funderar på nyårsmaten



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såå fina muggar❤️