mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 december 2023

Pärlorna på stjärnorna


i morse var den här damen BILLIG
hon väckte mej lite väl tidigt
hon var snäll o go 
MEN ÄNDÅ
så jag gick upp 
gav henne mat
hon var inte hungrig
utan la sej snällt och SOV
bredvid mej i kökssoffan


så for vi på 
Loppisrunda
har ju ett presentkort på Stadsmissionen
så vi började där
blev en blå tröja till Fredriksson
en liten duk och en liten tomte


fortsatte till PMU
hittade ett halsband
(är ju ute efter pärlor)
och så träffade vi Magnus som
stod i kassan 


nu var klockan Lunch
och vi var ju i närheten av Biltema
Lennart tog en liten portion 
Raggmunk o fläsk


jag en macka
brie o salami


så fortsatte vi till Läkarmissionen
där blev det ett halsband till


så byter vi stadsdel och åker till
Lifecenter


och  Brödet o fiskarna 
här hittade vi inget  


nu var det dax att åka till
punkten


här blev en kopp kaffe och 
julkryss
svårt men de gick rätt bra ändå


hem och kolla fynden
lilla duken som vi ska ha
på bordet mellan våra fåtöljer
den ska få träffa strykjärnet i morgon


lilla tomten


tröjan till Fredriksson
och så har jag sytt i dom 
två sjömansknappar jag hade
han skulle ju haft fyra eller sex
men hittade inga på loppis
så två får räcka


slaktade halsband från läkarmissionen
de andra får var så länge
få se hur långt dom här pärlorna räcker


så var det dax för lite tacos
flera år sen sist


kvällens TV
på Spåret
sen Carina Bergfelt
och hemliga rum på kunskapskanalen
 jag fixade till pärlorna på stjärnorna








 

Inga kommentarer: