mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 28 december 2023

Hoppet är de sista som lämnar människan sägs det


de här ska bli spännande
nya recept är alltid kul


ska ha gäster på eftermiddagen
och då jag aldrig gjort detta
gör jag grytan på förmiddagen
ifall att den inte går att äta
så jag kan hitta på nått annat

på kycklinggrytan  


de här är mindre spännande och inget
nytt recept
400g mandelmassa o 2 äggvitor
de är de hela


små mandelkakor
lagom som en mumsbits till kaffet


var vist hungrig för jag kastade mej över maten
har ätit upp en köttbulle redan
fniss fniss


och så brysselkålen som det står om
i kycklingreceptet


skrapat och HOPPAS
nu tar vi lite kaffe innan nästa skrap


minns du när toapapperet såg ut så här
små glatta papper



ja men då har jag skrapat sista
inte blev det nått 
men de var spännande en stund i alla fall


jag syr fast en liten namnlapp
på beställningen som ska levereras i dag
och Hedda kollar om halsduken är 
varm o go


grytan fick en ny tvist
jag hade i grädde i såsen
vi tyckte den blev för skarp med bara glöggen


gästerna kom och åt 
dom hade god aptit
tog om 
så de var nog gott i alla fall


så tog gästerna hissen hem till sej
och vi landade framför TV


en Lasse Åberg film
och så dök Clas-Göran o Bengt upp
saknar Clas-Göran 
hoppas du ar ett dragspel i himlen


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sådana mandelkakor har jag också bakat,alldeles för goda😉Det toapappret var inte kul men receptet ska jag testa utan brysselkål för jag gillar inte dom