mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 december 2023

en och annan dubblett 🤎🤎


Då kom snön tillbaka
hoppas hoppas den får ligga kvar nu
de blir ju så mycket ljusare


vi skulle fixa några pepparkakor
MEN först måste vi diska formarna
dom har varit utlånade


Lennart är så bra på att kavla
blir så tunt o fint



han bakade och jag fixade en pytt 
på råstekt potatis o morot o en korvsnutt


så blev det en snabbvila



för kl 13 var det dax för kuligheter 
på punkten


lotterier gissningstävlan o bingo


Lennart kammade hem första paketet


just när vi passerade våran gran på gården
tändes den ,,,, de är fint nu
men svårstyrt med Carl-Oskar


två paket med hem


och titta en jättefin tomte
och en ljusstake från boda 


julkorv o solmos 
(mos på morot o potatis)


och en pepparkaka till kaffet


pratade med Annaeva och hon
talade om att hon hade INGA 
pepparkaksmått


jag har ju en och annan dubblett
så nu har även hon några 
kakmått


skulle gjort mumsmums i går
men vi hade ju inget socker kvar


nu har vi handlat socker och kan fixa


blir en bart vita
inte med choklad
lite som snö
MEN nu  ska dom stå till sej i frysen
innan som ska skäras i bitar


vad gör husse i frysen??


jo han hämtade GLASS

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vad duktiga ni är,jag bakar inte pepparkakor,alldeles för pilligt.Älskar tomtar och den här var jättefin👍Nu ska jag rulla köttbullar inspirerad av dig och ska testa med löksoppa✊️👍Heddakatten hon har koll hon🥰