mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 december 2023

ett mellanting mellan kokt medvurst o köttbulle 😯🙀



Beforework ett för mej nytt ord och företeelse


så i arla morgonstund äntrade vi
Stadshuset för frukost o småprat


en RIKTIG tomtegröt
tror dock inte de var någon mandel i den


goda skinkmackor
kaffe o lussebulle o pepparkorn


Jimmy har fått boken tillägnad sej
lite stolt var han allt


Arne berättade om sin bok


Marianne Cedervall var oxå på plats
hon hade dock inte sin bok om
Samuel Williams med sej


men hon läste dock 
ett av Aron (Arnes)
kåserier


Svartån är inte speciellt svart
mera rödbrun


häftiga informationer vid 
fisktrappan 


men har man sett i morgon kan jag hämta
ID när jag i alla fall ska in till tandläkaren
ligger ju liksom på samma gata 


en mustig soppa till lunch


och sen ner till Hjärtpunkten
för att "pärla"  o prata 


sände iväg en bok
och så hoppas jag på ett bokpaket
i nästa vecka 
bokbytardagar i en FB grupp jag 
är med i


hämtade ut vinsten från
Mannen i CP- trucken
den var för stor att lägga
i brevinkastet på dörren 
😉


torsdag är det allt 


så det fick bli lite glass o hjortron
på pannkakan

pannkaka o glass är ju inte riktigt min grej
även om jag äter det nästan varje vecka
så när jag ätit MÅSTE jag lägga mej
så är det bara
och i kväll hade jag velat ha en TV i sovrummet
så jag kunnat se Kalendern
nu fick jag ju snällt pallra mej upp


alltså alltså ⁉⁉


ser ut som tråkig korvpålägg
färgen är inte så aptitlig
lite grå brun 
smakar som en combo av
kokt medvurst o köttbulle
helt onödig produkt enligt mej


i dag är det Stellas dopdag


hon döptes i Latikbergs kyrka 2016





 

Inga kommentarer: