mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 12 december 2023

vilken start på veckan ❗❗


i dag fyller han år min  
MIN ALLRA BÄSTA VÄN O MAN


  20 maj 1967 gifte vi oss
här med 
Morfar Elis o Farfar Elof
Farmor Astrid o Mormor Lina


här är det ett parti Otello i stugan
med Dexter


och här en fika i Norberg
på Elsa Anderssons fik

tänk att vi varit ett par sen
sommaren 1961 helt magiskt
och vi har förhoppningsvis
några år till på oss
vi njuter 


måndag är det ju och 
handarbetsjuntan är igång


"gubbgänget" käkar frukost


så bussen ner på stan och till Polisen
för att fixa ett ID kort
gick ju smidigt 
har jag tur får jag det redan den här veckan
MEN varför ska man ta av glasögonen⁉
jag ser ju inte klok ut


då klockan var lunch
och vi passerade Hong Kong på väg till bussen
fick det bli vårt lunchställe för dagen


bild från nätet 
men det ser lika dant ut NÄSTAN 
mjukamattan är borta 
MEN lika tomt 
vi var i stort sett ensamma


men maten var god


mycket god 
synd bara att jag inte kan äta hur mycket
som helst hade velat ta en omgång till



friterad banan o glass är ju ett måste
sen får man ju må hur som efteråt
men den efterrätten MÅSTE man äta
🤩


hemma hade det kommit en stor påse
garn från Stina på Sävast Garn
de tackar man för
en tidig julklapp


ja så var det mat igen
den här gången 
kål/svamp/köttfärsröra med gräddsås
lingon o gurka
gott de oxå


virkar på katten jag började med i morse


ett minne dök upp på FB
det var i den här tiden 
2004 som jag hade
bestämt mej för
att göra nått åt min vikt
och beställt tid
på Sophiahemmet för
konsultation
och i mars 2005 var det gjort
en GBP 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blir så himlans glad över er kärlek,behövs verkligen i dessa hårda tider❤️🌹