mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 december 2023

Den FUNKADE ⁉


Va sa du matte ❓
skulle du stryka husses skjorta 😽


de får du allt vänta med


taco i går och vi skulle bjudit grannen
men dom var förkylda 
så det blev "en del" över
i dag gjorde jag en
"moussaka" med färsen till lunch


våran knä"hund"
där vill hon gärna ligga och titta på TV
nu är det ju skidor så jag blir ju sittande här


nu ska de fixas lite godis
såg att men kunde göra MumsMums 
med saffran de måste testas


hade dock bara ett kuvert saffran
skulle varit två


kan säga att dom blev inte så gula
när dom vispats 
men lie gula är dom allt
nu ska dom stå på kylning en stund
och stelna till sej


så kom "småstjärnorna" fram


dax att fixa kvällsmys



och vi passade på att testa brandvarnaren
då järnet blev "lite" för varmt på första försöket
Lennart fick ta ner varnaren
och ta ut den på balkongen där de inte var rökigt
MEN nu vet vi att den FUNKAR
och någon sa att man skulle
testa brandvarnaren 1 advent
och då gjorde vi det
och inte bara om batteriet är OK
utan på riktigt

🙀


fanns fortfarande rester kvar sen gårdagen
la tortillabröden i våffeljärnet
och fyllde på med köttfärs o sås o ost
och så ett bröd till
och vipps hade vi en 
vacker dubbel tacomacka


dom blev goda 
men med ett kuvert saffran till blir det bättre


så var dom klar 
jag är nöjd


vad såg du på TV i går kväll
här var det först
Go Kväll
en en kille med  hundspann i Kanada 


och så sita avsnittet om kung Olav
Kristofer Hivju har följt i Olavs spår
och försökt hitta "sanningen"


dom kom inte fram till "målet"
men dom fick en massa lärdom
och sagor o myter o legender
och en och annan sanning
ett program helt i min smak
synd att nu är det slut

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Alltid byta batteri till första advent,bra att det fungerar 👍🕯️