mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 27 december 2023

så var även den klar


Min arbetsledare Hedda
jag ska laga ett par byxor till Robin


sen ut och köpa en 
sen julklapp


ja inte en cementblandare utan en
Duschlist


lunchen intogs på Biltema
jag en ost o skinka toast


Lennart en hamburgare


så behöver bilen oxå lite påfyllning
innan vi far till Stallarholmen


strax utanför Strängnäs blev det STOPP
en bil i diket
föraren hade tydligen blivit sjuk
enligt trafikrapporten på radion


men vi kom fram till 
Linus o Robin i alla fall
och kaffet kom på med en gång
hade med bullar o pepparkakor
Robin gillar inte saffransbullar
MEN dom här med lite apelsin i 
gick BRA *fniss fniss*

och julklappen passade bra
 inne i toa/duschen/tvättstugan


dom bor  så himla fint 
mitt ute i naturen




en röd stuga med vita knutar
visserligen med fyra lägenheter men i alla fall


Hemma väntade Hedda
och jag fick lov att lägga mej en stund
och de gillades av Hedda 


vår julskinka har inte rymt så jag jobbar vidare 
med den ... här stekt med ost emellan 
dock ingen panering


så har jag fixat klart även en mössa till
Patrik 


 Kvällens TV
 ett avsnitt av Ture Sventon 
sen blev det Drottning Silvia
för att avsluta kvällen med
inifrån fabriken
och öltillverkning 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Återigen en fin dag,det gillas🙏