mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 december 2023

MAGISKT riktigt MAGISKT


nattens gåva från Hedda


nog är det vackert allt
MEN de är riktigt kallt -18,6° ute
tur jag inte sover i tält


så var det dax för saga


Fredrikson o luvan o boken
nu är vi redo



vi väntar lite det ska komma en grupp till
så vi passar på att sjunga 
tipp tapp så länge







det var ett föräldrakooperativ som kom med
sina barn trotts kylan
"våra egna" är ju i huset och behöver inte gå ut
så strax över tjugo barn lyssnade på saga idag


de är som sagt kallt
MEN 
jag har min fuskpäls o pälsmössa
och vantar i hundgarn
så mej går det ingen nöd på


snabbmat


så dax för nästa grej


vi fixade till en gran på väggen i Mötesplatsen
ska bara till lite ljus
och orden 
GOD JUL


Lasagne till kvällen


  så tänkte jag mej att
fixa ljusen o bokstäverna
och de tyckte Hedda var mycket spännande
blev stundtals riktigt farligt för mustascherna 


men till slut fick jag till det


flera avsnitt av stugfixarna fick det bli i kväll


och  tomtens förebild har namnsdag
St Nikolaus av Myra


jag har faktiskt varit i hans hemstad
och besökt hans kyrka
MAGISKT riktigt MAGISKT
tänk att gå på samma mark 
som "riktiga" tomten


när vi var på Clas Olsson sist
och köpte batterier fick vi en
ljusslinga på köpet
den fick bo en bur tillsammans
med några kottar ute på balkongen
nu när stjärnan inte är där




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fint på balkongen 🕯️Vilken fin sagostund ❤️