mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 1 december 2023

Blå jacka o gula plätter


började dagen i tvättstugan
snabba ryck 
ja de var inte så mycket men det vart 
fyra maskiner i alla fall
hade tiden 9-11
och kvart i 11 var vi hemma och klara


köttfärssoppa med pepparrotsyoghurt inte dumt alls


och en snabb vila


innan det var dax för pyssel på
hjärtpunkten för mej
och Lennart for till fågelklubben


när jag kom hem fixade jag till en smet
på risgrynsgröt, vetemjöl, ägg o saffran
den ska stå till sej lite 
för att sen bli plättar till kvällen


jag behöver sy en blå jacka till
Fredriksson


som han ska ha på sagostunden på onsdag
och jag ska ha tomteluva


så var det dax att steka plättar




när man gosar med katten så pälsen står på enda


så vart två stjärnor broderade o fyllda
ska försöka hitta lite pärlor att sy på oxå


och så lite kranspill
SVÅRT att få den jämn 
men de får bli som det blir
lite knepigt oxå när man
har en närsynt assistent


lite gamla bilder dök upp
mitten på -60


maj -67


våren -69


hösten -11



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vill vara med på din sagostund,den kommer att bli magisk❤️