mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 december 2023

Årets julbord ...så gott så mätt så roligt


dagen började med att jag fixade
presenten till personalen 
på kafé ❤-punkten 
12 matkassar till Ukrainska familjer
genom Läkarmissionen



så var det dax för lite sticka och mycket prat


fick en beställning på en sjal 
vi ska se hur det blir och va jag
ska ta för garn 
får klura lite


dagens lunch












så trevligt och gott


Ulla hälsade välkommen
hon är ordförande i Kooperativet


synd jag har så liten mage
och kan äta så lite
när de är så gott


kladdkaka med grädde till kaffet
och de fanns pepparkakor o ischoklad oxå
(bilden är dock från nätet, jag tog bara kaffe)


barnen var så duktiga och åt och åt
tog om och tog om
jag är så imponerad


eftermiddagskaffet intogs på balkongen
jo de är sant


potatisbullar o kalkonbacon blev det i kväll


kvällens TV hos oss
Mandelmans jul i Italien


Drömträdgård i Norrbotten


hundra procent Bonde...


min pappa skulle fyllt 
100 år i dag 




 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Väldigt mycket mat men det ser fantastiskt ut👍Dom här mathelgerna får man tänka till lite,försöker att dela upp det så gott det går men jag önskar att jag kunde äta mer😉