mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 december 2023

SÅS 🍽


det börjar ta sej med julkort i våran hiss
så roligt att se vilka som sätter upp
jag var då inte först i år kom på 5 plats
fniss fniss


kan säga att i dag är det VINTER -15°
nu på morgonen


vi hade bytt dag på "juntan"
i dag blev det en korvmacka
så himla gott i sin enkelhet


när jag kom hem hade Lennart börjat med maten
Vi konstaterade att de går åt mycket sås
när man ska mosa potatisen
för de ska man


middagen var oxå en sås grej
med pepparrotssås blir det ju oxå mosad motatis


Danyel Couet och Daniel Müllern
stod i finalen i kvällens 
Kockarnas Kamp
och rätt man vann
Danyel Couet


hittade ett par strumpor som inte var klara
nu är dom klara
storlek 48


Vinterbröllop är nu utläst
tur jag ska till bibban i morgon och kan låna
nått nytt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Nu är det verkligen vinter🥶Fick bära in hundstackaren efter att han uträttat sina behov,han rusade upp på soffan och bäddade in sig i filten❤️Sås är gott👍