mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 oktober 2019

8 liter kåldolmar ....

 sista paketet med köttfärs från skogen
eller det är ju färs från kor som betat i skogen
har en ny låda beställd som vi får hämta 
i advent Kossorna går fortfarande på skogen
blir slakt nu i oktober

 ett STORT kålhuvud
ska nu kokas och förvandlas till kåldolmar o pudding

 ett stort bläck som står i ugnen 
+ det lilla bläcket och en pudding blev det

(varmluften i ugnen har pajat 
så jag får köra ett bläck i taget)

 15 liters kastrullen är allt bra att ha
när man lagar mycket mat

 men dolmarna var inte klara till lunch
så det fick bli fiskbullar o potatismos

 dagens kärlek o värme kom från Hässleholm
våra gäster på soppköket får så fina saker

 till kvällen blev det i alla fall kålpudding
men jag är inte nöjd färsen blev för hård

 och vad är nu detta....

jag försöker mej på att fixa till igelkotten i Kompisar 

Inga kommentarer: