mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 2 oktober 2019

i dag har jag varit duktig...

 mycket tidig morgon... kunde inte sova
"lite" oro inför tandläkaren kl 7.40

kl 6.27 ser man att det kan bli en bra dag
vädermässigt i alla fall

 så sitter jag på bussen....
två hållplatser till

jag ska laga en framtand
och så berättar jag att en kindtand har gått sönder
det visar sej att nästa kindtand oxå måste lagas


Min gulliga tandläkare säger då att
om jag kommer tillbaka redan idag 
blir det ca 2000:- billigare
än om jag kommer tillbaka en annan dag
mitt tandvårdsbidrag har brytdatum just idag
så han fixar in mej på LÅNG-tid 10.50

 hem med bussen och på stora gatan
blev det stopp
bussen ville inte mer
men att öppna o stänga dörrarna flera gånger
och starta om bussen så vips 
kunde jag åka hem 

 äta med nylagad framtand
 är inget att rekommendera 
så det fick bli lite buljong i stället för fast mat

 så var jag där igen....

 TVÅ kindtänder lagade 
ja eller uppbyggda dom var ju nästan borta
(skulle behövt vara två kronor, 
men nu lagar vi först få se hur länge de håller)
bedövad i halva ansiktet
men jag lever

 med tre nylagade tänder varav två tuggdito
blev det så småningom mjuk mat 

skogshuggarvanten 
första klar

kvällen var olidligt spännande 
tänk att friidrott på TV kan få en att nästan tappa andan
stundtals vågade jag inte titta

Inga kommentarer: