mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 29 oktober 2019

en lyckad premiär

Dagen började med en tur till Hälla o Maxi
dom hade styrt om i butiken sen vi var där sist
super lugnt och det var tur det för man hittade ju inte 

fick ju panik förra tisdagen när det var pensionärsdag
helt galet va folk Då vände vi och handlade på Willys i stället
och den här veckan struntade vi i rabatten
blev i alla fall 25 kr till vårt rabattkonto


 lättlunch macka till mej och korv till Lennart

 skulle inte handla så mycket....
men kan säga att det är inget onyttigt eller onödigt

 klänningen jag köpte på loppis i helgen
hemstickad för 100:-
det är inte riktigt den gröna färgen 
men jag är så nöjd den är så skön

 hade ju en halv pumpa kvar
så nu blir det soppa


då jag aldrig kokat soppa på pumpa 
blev det ett fasligt letande
innan jag hittade nått jag ville göra
finns ju massor men jag fastnade för detta
med ingefära och kokosmjölk
en lyckad premiär 
kommer helt klart att göra det igen

så gott
Bjöd grannen och även om tyckte den var 
KANON GOD



Kvällen framför TV med stickning i handen 
det här fotot är dock från Nord Norge i somras
vid Årøybuktneset Lyngseidet
och Aurora spirits fabrik 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Pumpasoppa är riktigt gott,ogillar när dom flyttar om i * min* affär men det gör dom hela tiden😘😘