mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 oktober 2019

så var jag klar

 skulle hämta bröd i frysen hittade björnbär

 blev i alla fall lite sylt
(här har vi dock ätit till sconesen)

 en köttfärs/blomkålsgratäng
blev det oxå när jag ändå stod vid diskbänk o spis

medans det puttrar i köket kan jag ju sticka lite 

 blev köttfärs över 
eller över och över
det blev köttfärs till pasta också 
blir ju mer rätt


 gratängen blev bra om än lite osalt
men det går ju att fixa på tallriken

 så där då var Thyras sockar klara

 vacker himmel en skön kväll

 blir lite trött för skrivaren strular
och jag vill dra ut virkmönstret 
men man jag får läsa på datorn
inte lika lätt men det går 

bakade scones ... vi hade ju björnbärssylt
skulle ju baka de oftare 
så gott
 har ju beställt tågbiljett till Rättvik
men vilket strul det är 
error här och error där
men nu är det i alla fall gjort
tog bara 3 timmar att fixa
är i Rättvik 11.07
står det på biljetten i alla fall

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ibland är det struligt att köpa biljetter,ibland går det plättlätt,beror nog på dagsformen på nätet😂😂huvudsaken att det gick bra👍Björnbärssylt låter ju smaskens,säkert gott till saffranspannkaka(en favorit hos mig som ger 100% dumpning🙈)kram