mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 13 oktober 2019

en helt igenom lugn dag...

en soppa på gång
skala och riva
men tur att vi är två och  har hushållsassistent 
jag hackade löken
Lennart skalade
och assistenten rev
bra fördelning

 lite mer vitpeppar tycker han

 så blev det avsmak på riktigt
jag la till ärtor för sys skull
ska jag även ha i morgon på soppköket

dagens lur som vanligt

 ryaknutar blir taggar

 han ser glad ut även om jag syr i huvudet
knepig typ de här

Cykel på TV
inte så kul men vackert landskap i alla fall 
 ris med korvsås

 fick några äpplen över på soppan 
blev en paj 
och så vispade jag ihop en enkel vaniljsås utan grädde

men va hjälpte det 
men mage tyckte INTE om det 
men det gjorde min mun
tog nån timme innan det gav sej

så var han då klar
får åka postbil till Upplands Väsby 



1 kommentar:

Ellinor sa...

Munnen och magen....åt EN liten tugga av en chokladbiskvi(var inte ens gott) sedan mådde jag skit en timme..aldrig lär jag mig för ibland går det ju bra😘😘😘