mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 oktober 2019

när Sjögren sover passar jag på....

 en stilla morgon i mitt kök
mörkt ute och varmt kaffe
ljus som lyser upp 
man kan ha de mycket sämre

 jag behövde lite småprylar från stan
så vi tog bussen ner 

 passade på att kolla in fisktrappan
hoppas den kommer att funka



 sommaren kämpar på...

 Malvan ser lite luggsliten ut men fortfarande stolt

dagens lunch

 på Chantal i punkt

 när vi kom hem hade dom börjat med asfalten

 på parkeringen vid Kumlagatan
ja de är ju på vår gård de oxå

 6 lådor till frysen med kåldolmar
och en stor skål till i morgon när 
jag bjudit upp grannarna på middag

 då jag mår rätt bra och har lite ork
(Sjögren sover nog)
är det bäst att passa på och laga lite mat
till dagar jag inte orkar o kan

 en stor laddning med köttgryta

som även fick bli kvällsmaten

ska bli en igelkott
men ser att han måste få längre byxor

 Anton här med lillebror Niklas
i dag fyller han 23 tänk va åren går


och barnbarnen blir större
här var förra året när han gifte sej 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Som vanligt lagar du suverän mat👏👏Kåldolmar är en av dom få saker jag inte gillar men köttgryta går alltid hem👍kram