mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 oktober 2019

FREDAGSMYS...

 det talas så mycket om att man ska vara beredd på katastrofen
den dagen vi inte har ström o vatten
jag har i alla fall kaffepulver o spritkök
hoppas jag har vatten och rödsprit oxå 
men man kan kanske suga på pulvret 

 hittade ett recept på köttgryta med saffran o pumpa

tror inte jag använt pumpa  mat förrut
blir spännande 

så var det dax för söndages soppa
10 gula lökar ska hackas

 svamp, lök 
lite sötpotatis och en zucchini som låg och väntade på bättre tider 
fick bli basen i soppan

 så efter en timme var köttgrytan klar
klart god men för mycket gurkmeja 
kan jag tycka, men jag fixade upp det 
med lite matlagningsgrädde 

 dagens post till soppköket
tre fina mössor från Umeå
tusen tack Maria 

 på kvällen smakade vi av soppan
som hade fått förstärkning av linser
riktigt god
även om champinjoner och soppar gör att soppan ser grå ut

 så var sista varvet gjort innan nästa omgång
den kommer i morgon bitti men nu åker jag ju till Finnåker
får se om jag får till det där
eller om jag tar det när jag kommer hem

 så var det packat det som är viktigt inför en stickhelg
olika projekt i olika påsar


 kvällen på Intima = fredagsmys

Reverend Shawn Amos

kommer till Sverige för att spela på iNTiMAN fredag den 25 oktober.
Artisten har som motto att leverera en ”glädjefull blues”
vilket är en lite annorlunda vinkel än vad bluesen normalt brukar ha för budskap.
Shawn har också en lite modernare touch rent musikaliskt
och blandar Roots och RnB med Blues i en spännande mix.
Hans karakteristiska röst tillsammans med hans råa munspel
gör på toppen av detta en alldeles unik upplevelse.

-Artisten kommer att backas upp
av Sveriges flitigaste pickupband Top Dogs
som tidigare har turnerat med internationella artister
som Johnny Rawls, Tad Robinson, Deitra Farr,
Arthur Adams, Larry Garner, Toni Lynn Washington, T
oronzo Canon, Angela Brown, Vasti Jackson, Lady A,
Nellie Tiger Travis, Guitar Shorty, Peaches Staten.

Ninni i full fart som vanligt




en lyckad kväll kan jag lova

1 kommentar:

Ellinor sa...

En trevlig fredag,ha nu en härlig helg med din hobby🥰