mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 oktober 2019

GRATIS x 2

 så var bilden tagen till 
Dyslexiland 
😉

 morgonen var dimmig 
ja hela dagen faktiskt

regnet hänger i luften

 ut till IKEA
för att köpa kolfilter till fläkten
men den är ju så himla gammal att det fanns naturligtvis inget kvar
Men Lennart åkte till ELON och där gick det att beställa
så nästa vecka kommer ett nytt....
bra där ...IKEA kunde inte beställa 

 i dag med posten 
tack för det 
inte skönt men bra
och GRATIS än så länge
hörde att hon den där Ebba B vill att det ska kosta
märkligt kan jag tycka

 rotfruktsmos o stekt korv
var hungrig och ville att det skulle gå fort

 efter lite vila var det dax att ta tag i 
"tvättnötterna"
dela i 4 delar
tur jag har nyslipad kniv

 och så hela kvällen i 50° och ugnsluckan lite på glänt
GRATIS  tvättmedel 

 så tog jag tag i baket

 har en beställning på 30 pariservåfflor


 jag har näsan alltid lite "nödmat" hemma
nått som går fort och som inte kräver något jobb
som jag kan ta till när jag inte orkar eller vill
och i kväll blev det en skinkburk som fick sätta livet till
snacka om sommarfiling 

snustorra ...

då var jag igång 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tvättnötter var väldigt intressant,var tvungen att googla😘😘