mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 31 oktober 2019

att vara samlare ....

 dagen började med frukost på Hjärtpunkten / Bibblan
i dag fanns ägg o ansjovis på grovt bröd 
Kerstin kom och hade tyg med
men tyvärr var det inget som passade 
till mitt projekt
MEN det blir ju tygmässa nästa lördag
få se då om jag inte hittar nått tidigare

 när bibblan öppnat kl 10 blev det lån av bok
Lyckliga människor läser och dricker kaffe
tyckte den titeln passade bra

ett sista ryck med kastanjeplockning

gick en km på bibblan och vid kastanjeplockningen
blev en lite klutt på skärmen
glömde pausa därav tiden....

hem och fixa lunch
Lennart jobbar men kommer nog hem om en stund
äter och lägger mej i alla fall
stuvade makaroner o köttfärssås 
går inte av för hackor

efter vilan UT i guds natur
och plocka vitaminer

 synd man inte får plocka mistel...
för här fanns det i plockhöjd

 det finns massor med nypon oxå


 och märkliga byggnader...



 ska bli en chili con carne till kvällen

blev inte så fint som i verkligheten
men fint är det

fick puttra en god stund 
blir ju liksom godast så

 dagens fynd i naturen

det blir ju lite jobb förstås
men de är det värt
halva nyponskörden får stå i ugnen i natt...



och så har jag kommit till varv 79....


Inga kommentarer: