mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 17 oktober 2019

i dag var det rättvist

 började dagen på Citypraktiken

 fyllde på B12

 sen blev det frukost på Mötesplatsen Hjärtpunkten
det fanns en ägg o ansjovis och en salami brie
så vi delade lika 

när vi satt där och fikade kom Ola 
(killen som jobbar där)
med den här lappen.... 
ringde när jag kom hem
(ja de finns ett nr på lappen)
och vi skulle ses på måndag 
hon hade stickat till våra gäster på köket

 så hämtade vi ut paket på "posten"
= Sannas spelhörna
ett paket till oss var


 det var precis ett sånt han vill ha 
så nöjd

 och jag hade skickat efter skor
så himla sköna
undrar om jag ska passa på och köpa ett par till

 en hederlig bondomelett
korv kassler potatis lök paprika

 och jag fick mer post
det här kom i lådan behövde inte hämta ut det

 så där nu var allt klart
två burkar med chutney 
och en stor med syltade tomater 
ska till Västerås soppkök

 passade på att göra smeten som ska vara mellan pariservåfflorna
den är bra att ha i frysen och bara ta fram när det är dax att baka

 här kokar vi gröt med stil
kolla in min underbara grötslev
som Kristoffer gjort till mej

 jag stickar på

jag har stickat 4 varv i kväll
men jag har bara kommit 2...
fniss fniss...
två steg fram och ett tillbaka liksom

Lennart var ner till Kokpunkten för att köpa biljett
redan på efm Då han befarade att det skulle bli slutsålt
Men det var ju ingen fara biljetterna hade inte kommit 
men dom skulle ringa när dom kom
och på kvällen kunde han åka ner och hämta sin biljett
han var nog den första
för när han kom ner visste dom inte var dom fanns
men han hade ju fått ett meddelande att dom fanns
och efter lite letande så ...

Inga kommentarer: