mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 oktober 2019

en sån FEST tack Schysst käk o Västerås Officersmäss o Kopparlundens bageri

 i dag har jag inte så mycket med mej ner till Soppköket
eller ju de är ju lite ändå
stickat från okänd välgörare
och inlagda tomater från Heleena i Irsta

tog svängen förbi denna underbara 
lilla kyrka 
när vi skulle ut till Mässen och hämta mat


jag tycker den är så vacker 
att jag får en tår i ögonvrån

Maggan hade kokat ärtsoppa
(de här är dock min soppa
 från den 5 okt 
vet i tusan var kortet for 
som jag tog på dagens soppa)

 här kommer en kavalkad av vad vi bjöd på idag
Kia hade med sej sallad

 här har vi champinjoner
från Intiman
och i bakgrunden en kebab sås 
från schysst käk 

små syltade kantareller
från fjällen i Tärnaby'

 gröna tomater
från Irsta
och röda tomater
Intiman

 kronärtskocka 
från Intiman

tortilla bröd
okänd givare 


 och så hade vi fått VEGO GYROS
från Amir o Schysst käk

 och korvar o kött från Mässen

 från vår hylla i förrådet


Charlotta kommer för påfyllning
hon och alla andra var mycket nöjda med maten 

 meloner från Intiman

 matbröd från Kopparlundens bageri

så även bullarna

då vi hade MYCKET mat idag var det många som fick låda
vi hade även kycklingvingar 
30 gäster och 20  lådor 
en helt igenom bra dag

 är så glad åt våran fina hylla 
och att den är så fylld med fina saker
nu fattas det bara lite deo för dam och herr
och varma underkläder från S till XL

 Lennart fixar mat när vi kom hem
skav o änglahår (pressad potatis)
jag orkade inte
däckade totalt

 här ligger jag medans Lennart diskar
och försöker tala förstånd med kroppen
... det är bra nu, du kan sluta göra ont...
och till hjärtat säger jag
... lunga ner dej, sluta slå fort och hårt...

värken gick över med hjälp av maxdos piller
men hjärtat ville inte riktigt stilla sej



ja ja skit i kropp o hjärta
dom lever sitt eget liv
jag får leva mitt
Spar dom sista 8 varven till i morgon
nästa omgång mönster kommer på tisdag 

1 kommentar:

Ellinor sa...

En riktig kalasdag👍👍👍Kroppaskrället blev lite tjurigt,hoppas att det lugnade ner sig✊️Kram