mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 4 oktober 2019

Aron Olnafors avslöjad.... inte som jag trodde

i dag fyller våra dotter år
alltså är det den dag jag blev mamma första gången
HURRA för OSS

 nu är det dax att träffa en sax och en frissa

 sagt och gjort Mot stan
men oj det kliver på en man som stinker rök
värre än ett rökrum ... han sätter sej bakom mej
jag får svårt att andas... oj oj så kliver det på en 
dam som duschat i parfym och hon ställer sej
bred vid mej.... det är ju fullt med folk på bussen
så hon kommer inte längre... 
ANDNÖD
tur jag bara behöver åka buss i 10 min
men det är långt när man inte får luft

 men så var jag framme och kan andas
3 min innan öppning så jag hinner 
dra några riktiga andetag

 nu tjej som klippte idag
så rar Så jag beställde tid till nästa månad
och då ska jag färga luggen oxå 

 måste ju kolla in Vasagatan som är "ny"
ja nu lutar det inte MYCKET bra

 förstärkt fm kaffe
fick bli lunch


 Lennart kom hem och fick lite lunch han oxå
pytt o fint ägg från Oltokken 

 efter lite vila blir det laktosfri lemoncurd 

 med fina ägg blir det extra fint

blir gott till Annaevas tårta

 Lennart var till KRIS och hämtade tomma matlådor
som blir bra till Soppköket

hade kommit ett paket oxå 
även de till Soppkökets gäster
en hel massa halsdukar
TACK Barbro i Blentarp 


så var det dax för lite kultur...
Relis party på Mässen

för den här boken


 FULLSATT

 goa små grejer




 Förläggare och medförfattaren Aron Olofsson

så var det avslöjat 
vem som är Olnafors

 Sven- Erik Gårdhage o Lars Gösta Navclér i sammtal
 Sven Erik var med i boken om mordet i Geddeholm
nu minns jag inte vad han hette i boken
(nu vet jag Golfhage var det ju)
och Lars Gösta är ju en av författarna

bandet PRO
underhöll inte helt illa får jag säga

nu sitter ärmen där den ska
ser lite ut som vingar

nu ligger ärtorna i blöt
ska bli 12 liter ärtsoppa till helgen

Inga kommentarer: